onsdag 7 juli 2010

Turkish delight?

Är i turkiet med familjen. Delar sandstranden med resten av Danmark, Norge och Sverige.

Dagarna består av sol,strand,bok,mat,sova,korsord,bad.
Jag läser om Afghanistan och förfäras. Min vän H påstår att man nog inte borde åka ner dit och hjälpa till, för då blir man nog sådär hare-krishna jobbig. Det ligger något i det. Blunda bara.

Vi går på turkiskt bad och blir skrubbade över hela kroppen. Min syster och jag tilldelas två femtonåriga turkar som skrubbar,skummar och masserar oss. De fnittrar och pratat turkiska över våra huvuden. Jag och syster pratar svenska nedanför och fnittrar åt det sjuka i situationen och svårigheten att kommunicera hur bränd min mage är,att det är läge att ta det lugnt.Bisarr upplevelse.

Chock nr 2 är när den stora muskulösa turken ska göra helkroppsmassage på mig och jag hamnar i ett ensamt rum som ser ut som ett harem. Han gnuggar vant in händerna med olja och knäpper upp min bikini. Jag stel som en pinne försöker bryta den tryckta, tunga stämningen med taffliga frågor om det är mycket svenskar här, var han är uppväxt osv. Stakande svar på engelska och konversationen går trögt. Jag går därifrån med en lätt obehagskänsla och funderar på hur man ska veta vad som är "rätt" och "fel" i massagevärlden.

Nu är det dags att lägga ner laptopen och hoppa i poolen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar